יועץ משכנתאות בדרום – הדרך הבטוחה למשכנתא מבטיחה

המשכנתא הינה ההחלטה המהותית במרבית משקי הבית ומהווה נתח משמעותי מההתנהלות החודשית במשפחה.

תהליך נטילת המשכנתא כולל לאורכו אלמנטים רבים אשר מחייבים ידע, תכנון וביצוע מקצועי להשגת תוצאות מעולות עבור הלווים.

בדומה לצמיחתו של ענף ייעוץ המשכנתאות הפרטי בעולם המערבי, מתבטא גם בישראל הצורך בייעוץ אובייקטיבי שמטרתו התאמת המשכנתא לצרכיהם האישיים של הלקוחות תוך קבלת מלוא האינפורמציה והתנאים הטובים ביותר עבורם.

היום, יותר מתמיד, מבינים רוכשי הדירות בישראל כי בכדי להתמודד עם נציגי המשכנתאות בבנק, עליהם להיוועץ בשירותי יועץ משכנתאות מומחה שעובד עבורם, כפי שעורך דין מייצג  בבית המשפט.

ענף המשכנתאות בישראל

כ-100,000 משכנתאות נלקחות בישראל מדי שנה בסכום ממוצע של כ-600,000 ₪ למשכנתא. היקף המשכנתאות בישראל גדל פי 5 תוך 15 שנים בלבד וזאת כתוצאה מעליית מחירי הנדל"ן, גידול באוכלוסייה והתפתחות המוצרים הפיננסים הקיימים בשוק.

משכנתא ממוצעת מהווה כ-25%-30% מסך ההכנסות החודשיות ומהווה את ההתחייבות הגדולה ביותר בהוצאות הדיור ובמקרים רבים נדרשות הלוואות משלימות אשר מתווספות להוצאה הקיימת.

עם העליה במחירי הנדל"ן הפכו עסקת הרכישה והמשכנתא הנלווית לה למשמעותית יותר ויותר. מספר המשכורות המוערך הנדרש לרכישת דירה עומד על כ-190 משכורות, יותר מ-15 שנים של עבודה המוקדשים במלואם לרכישת קורת גג.

חלק גדול מנוטלי המשכנתאות הם אנשים פרטיים, בעלי ניסיון מצומצם בביצוע עסקאות נדל"ן, המרגישים שחסרים להם כלים לבצע את העיסקה הגדולה הזו ללא ליווי של גורם מקצועי.

שירותי יועץ משכנתאות בדרום

בשונה מיועץ המשכנתאות הבנקאי שתפקידו לבצע את תיק המשכנתא בהתאם לחוקי הבנק והמסלולים אותם הוא מעוניין לשווק, יועץ משכנתאות עצמאי אינו מושפע משיקולי רווחיות בנקאיים כאלו ואחרים ומטרתו היחידה היא השגת התוצאות האופטימליות עבור שוכר שירותיו – הלווה.

תפקידו של יועץ המשכנתאות הוא לבצע את עסקת המשכנתא באופן החסכוני ביותר מבחינת כספים, זמן ובירוקרטיה עבור הלקוח והוא עובד בצמוד לבעלי התפקידים האחרים בעסקה – עורכי דין, שמאים, קבלנים, מתווכים, סוכני ביטוח, בנקאים ועוד.

שירותי יועץ המשכנתאות כוללים:

  1. בדיקת היתכנות לביצוע העסקה בהתאם לדרישות הגופים הפיננסים לגבי הלווים, הנכס וסוג הבקשה.
  2. בניית תמהיל משכנתא באמצעות שילוב מסלולים אופטימלי בהלוואה אחת על מנת להקטין סיכונים ולנצל הזדמנויות.
  3. הרכבת תיק המשכנתא והמסמכים הנדרשים להגשת הבקשה.
  4. ניהול משא ומתן בבנקים לקבלת התנאים האופטימליים.
  5. הלוואות משלימות למשכנתא – גישור, גרירת משכנתא, הטבות הצטרפות
  6. בדיקת כדאיות והיתכנות למחזור משכנתא
  7. מחזור משכנתא ואיחוד הלוואות לשיפור תנאי הריבית וההחזרים החודשיים.
  8. תיקים מורכבים – נחלות, רכישה מכונס נכסים, עסקאות בתוך המשפחה.
  9. סיוע בהשגת משכנתא למסורבים.
  10. תפעול וסיוע בבטחונות הנדרשים לאחר החתימה על תיק המשכנתא.

נושאים שחובה לדון עליהם עם יועץ משכנתאות

אישור המשכנתא והתנאים שלה מושפעים מגורמים רבים כגון: רישום מקרקעין, מחיר שמאות הנכס, מיסים, ביטוחים ועוד. יועץ משכנתאות אמון על התחשבות בכל מרכיבי העסקה ועובד מול כל בעלי התפקידים והגורמים הקשורים למשכנתא ולרכישת הדירה ולכן מקצועיותו קריטית לאיכות העסקה.

הנושאים שחשוב לגעת בהם הם:

בדיקת היתכנות – תהליך קבלת המשכנתא לעיתים עשוי לקחת זמן, לא כל בקשה מאושרת באופן מיידי ובמקרים רבים נדרשים אישורים ואסמכתאות לקבלת האישור העקרוני, במסגרת זו מומלץ תמיד לבצע את כלל הבדיקות הנדרשות בטרם חתימה על חוזה רכישה.

הוצאות נלוות למשכנתא – בדקו אילו הוצאות נוספות עליכם לשלם במסגרת העסקה, כגון אגרות, היטלים, עמלת פתיחת תיק וכו'.

זכאות למשכנתא – משרד השיכון והבינוי מעניק מספר זכאויות לזוגות צעירים, לרוכשים במקומות מועדפים ולנכים.

תקינות משפטית – כל משכנתא מאושרת בשני מישורים: האחד הוא המישור הפיננסי, כלומר כושר ההחזר של הלווים שבו נבחנות ההכנסות והוצאות הלווים. ההיבט השני הוא ההיבט המשפטי בו צריכה המחלקה המשפטית של הבנק לאשר את הנכס והעסקה. מומלץ לבדוק כי הנכס הנרכש עומד בתקני הבנק.

עלמות פירעון עתידיות – ביום בו תרצו לפרוע את המשכנתא או חלקים ממנה, ייבחן הבנק בהתאם למסלולים שלקחתם את עמלות הפירעון שעליכם לשלם בהתאם למסלולים שבחרתם. עמלות הפירעון מחושבות ביחס לשינויים שחלו בעלות גיוס הכסף בין מועד לקיחת המשכנתא למועד פירעונה. בדקו מה העמלות האפשריות לתשלום בעתיד.

יועץ משכנתאות בבאר שבע או יועץ משכנתאות באשקלון? העיקר שתמצאו את היועץ הטוב ביותר עבורכם

בחירת יועץ משכנתאות הינה צעד חשוב, איש המקצוע שבחרתם לטפל במשכנתא שלכם ילווה אתכם הרבה שנים קדימה ותצטרכו לוודא כי הוא אכן האיש הנכון למשימה.

בראש ובראשונה, החיבור האישי שלכם ליועץ הוא המרכיב הקריטי ביותר.

ניסיון – בדקו את ניסיון היועץ, בייחוד לטיפול בבקשה מהסוג שלכם.

אישור לעבודה מול הבנקים – הבנקים היום אינם מוכנים לעבוד עם כל אחד ובוחרים כל יועץ בקפידה ובאישור בדרגים הגבוהים. בדקו כי היועץ / חברת הייעוץ מורשים לעבוד מול כל הבנקים.

היקפי עבודה – ככל שליועץ יותר תיקים ולקוחות, כך גדל כוח הרכישה שלו מול הבנקים ואתם מרוויחים מריבית משופרת. ברוב המקרים כוח הקנייה הגדול נמצא בידי חברות הייעוץ אשר פועלות בכל רחבי הארץ ומול מספר רב של סניפים מכל בנק.

לסיכום

לקיחת משכנתא מחייבת שליטה ומיומנות במספר רב של פרטים, ייעוץ משכנתא אובייקטיבי ומקצועי יכול לחסוך לכם כסף רב ולסייע לכם במימוש אחת מהעסקאות הכלכליות הגדולות.

אנחנו במסלולים ייעוץ משכנתאות מלווים מדי שנה מאות לקוחות בתהליכי המשכנתא השונים ופועלים מול כל הבנקים בישראל, זאת על מנת להשיג את התוצאות המיטביות עבורכם במינימום סיכון ומאמץ.

נשמח לעמוד לשירותכם, בדקו עוד היום כיצד הצוות המקצועי והמנוסה שלנו יכול לסייע לכם.

לקבלת המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם, השאירו פרטים או התקשרו 04-9821114