תושבי הצפון / חיפה והקריות – הגעתם אל יועצי המשכנתאות שלכם

רכישת דירה היא אחת ההחלטות החשובות שלוקח אדם בחייו, בין אם הוא עושה זאת לצורך מגורים עם משפחתו או לצורך השקעה ויצירת רווחים. מחירי הדירות כיום כמעט ואינם מאפשרים להשלים את הרכישה אלמלא הלוואת המשכנתא ובשל סכומי ההלוואה ומשך חייה חייבים הרוכשים לתכנן ולבצע את העסקה על הצד הטוב ביותר.

עם תחילת המאה הנוכחית החל לפעול בישראל ענף ייעוץ משכנתאות פרטי, זאת כתוצאה מההבנה כי קיים צורך בייעוץ אובייקטיבי וליווי צמוד בתהליך רכישת הדירה ונטילת המשכנתא עבור הלווה. אם בעבר, היו מתנהלים הלווים אל מול יועץ משכנתאות שעובד עבור הבנק וכפוף לחוקיו, החלטותיו והמסלולים אותם הם רוצה לשווק, היום יכולים הלווים להשתמש בשירותיו של יועץ משכנתאות שעובד עבורם ואינו נתון לשיקולי רווחיות בנקאיים, אלא בצרכי הלווים בלבד.

 

תושבי הצפון / חיפה והקריות לקבלת המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם,
השאירו פרטים או התקשרו 5471*
צוות יועצי המשכנתאות של מסלולים
צוות מסלולים ייעוץ משכנתאות במשרדי החברה בחיפה

למה לשכור את מסלולים לשירותי ייעוץ משכנתאות בצפון?

תהליך לקיחת המשכנתא מתחיל בתכנון פיננסי ראשוני שמטרתו לפרוט את יכולות ורצונות הלווים בהתאם לאפשרויות וההגבלות בשוק הדיור והמשכנתאות.

בשנים האחרונות הוסדרה בישראל רגולציה מחמירה בתחום המשכנתאות, בעיקר בעקבות משבר המשכנתאות שהתרחש בארה"ב בשנת 2008 שהוביל למשבר הכלכלי החמור בעולם.

במסגרת הרגולציה צומצמו אחוזי המימון לדירה ראשונה ולמשקיעים, הוקטן יחס ההלוואות בעלות הריבית המשתנה ועוד. כתוצאה מכך הוקשחו התנאים לקבלת משכנתא ובשילוב עם עליית מחירי הנדל"ן נוצר קושי ממשי לרכישת דירות.

בשלב הבא, בונה יועץ המשכנתאות את התוכנית הכלכלית הכוללת תמהיל משכנתא שמורכב ממסלולי משכנתא. תהליך זה כולל את בחירת המסלולים הרלוונטיים עבור הלקוח וסוג ההלוואה ובכך ליצור תמהיל משכנתא חסכוני ובטוח ללווה, בו היחס בין הקרן לריבית הוא הטוב ביותר תוך התחשבות בתרחישי שוק שונים אשר משפיעים על סכום המשכנתא וגובה ההחזר החודשי.

לאחר הרכבת תיק המשכנתא ואיסוף המסמכים הנדרשים מהלווה והנכס להגשת הבקשה, פונה היועץ לבנקים למשכנתאות לקבלת אישור עקרוני. הבנקים למשכנתאות שונים במהותם מהפעילות הבנקאית הרגילה ופועלים כמחלקה נפרדת לחלוטין. מורכבות המשכנתא מחייבת מספר הליכים בירוקרטיים ובשרשרת אישורים משתנה בהתאם לאופי הבקשה.

לכל בנק אופי פעילות משלו המתבטא בסוג הלקוחות עימם הוא עובד, סוג הבקשות שהוא מוכן לאשר ושיעורי הריבית שהוא גובה במסגרת ההלוואה כך שלא כל בנק יהיה רלוונטי לכל סוג של בקשה למשכנתא.

במסגרת המשא ומתן מול הבנקים למשכנתאות, תפקידו של יועץ משכנתאות הוא להשיג את התנאים הטובים עבור הלקוח בהתאם לתמהיל המשכנתא המבוקש. לבנקים למשכנתאות ישנם יעדי מכירות והטבות המשתנות מעת לעת אשר מחייבות בקיאות וניצול יעיל שלהן.

דור נוימן מנכ"ל משותף, בעת חתימה על משכנתא עם לקוחות באחד מסניפי הבנקים בצפון

הנושאים שעליהם חשוב לדון עם יועץ משכנתאות בצפון

אישור המשכנתא והתנאים שלה מושפעים מגורמים שונים כמו שווי שמאות הנכס, היבטים משפטיים, מיסוי, התחייבויות וביטוחים. יועץ משכנתאות הוא הגורם המתכלל של העסקה ועובד מול כל בעלי התפקידים והגורמים הקשורים למשכנתא ולרכישת הדירה ולכן מקצועיותו משפיעה רבות על איכות העסקה.

ראשית יש לבדוק את ההיתכנות לקבלת המשכנתא, שלא כל בקשה מאושרת באופן מיידי ובמקרים מסוימים נדרשות אסמכתאות נוספות לאישור. כך או אחרת מומלץ לקבל אישור עקרוני טרם בחירת דירה וחתימת חוזה רכישה.

יש לוודא כי הנכס עומד בתקנים הנדרשים לטובת העמדת ההלוואה.

הוצאות נלוות – חשוב לבחון את היבטי המיסוי הנוכחיים והעתידיים והאגרות שיש לשלם בתהליך לקיחת המשכנתא.

הטבות וזכאות למשכנתא – בדקו האם באפשרותכם לקבלת זכאות. משרד השיכון והבינוי מעניק מספר זכאויות לרוכשי דירה ראשונה, לנכים ולרוכשים במקומות מועדפים.

עמלות פירעון ושינויים בהחזרים החודשים – תמחור המשכנתא בבנקים משתנה מעת לעת ומושפע מהפעילות הכלכלית במשק ומעלות גיוס הכספים ולכן התשלום או חלקו נתונים לשינויים במשך חיי ההלוואה וגם עשוי הבנק לדרוש עמלה בעת פירעון מוקדש של ההלוואה.

לאחר החתימה על תיק המשכנתא נדרשים הלווים להעמיד מספר בטחונות לבנק ובהם רישום הערות אזהרה, ביטוח חיים ללווים, ביטוח למבנה, הערכת שמאות ועוד. יש לבדוק אילו בטחונות יידרשו לביצוע העסקה ואת עלותם.

ייעוץ משכנתאות בחיפה או ייעוץ משכנתאות בקריות? העיקר שתמצאו את היועץ שמתאים לכם

בראש ובראשונה, חשוב החיבור שלכם לבעל המקצוע שנצא מולכם, אחריותו המקצועית משמעותית וארוכת טווח, שכן מדובר בעסקה הגדולה ביותר ברוב משקי הבית בישראל.

הבנקים למשכנתאות אינם מקבלים כל יועץ משכנתאות ומחויבים באישורו בדרגי הניהול וכן בחתימת ייפוי כוח מהלקוח לתפעול הבקשה.

ענף המשכנתאות מכיל יועצים פרטיים וחברות ייעוץ, ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי באזורי הפעילות, היקפי העבודה, טיב הריביות ורמת התפעול. בדקו את ניסיון היועץ או החברה והתאמתו לצורך הבקשה שלכם.

יועץ משכנתא בצפון / חיפה / קריות

לסיכום: מה חשוב לבחור לפני בחירות יועץ בצפון / חיפה / קריות?

בחירת יועץ משכנתאות הינה צעד חשוב, יש לבחור בבעל מקצוע מנוסה שידע לתכנן ולבצע את המשכנתא בצורה האידאלית והמשתלמת ביותר עבורכם.

משרדי מסלולים ייעוץ משכנתאות ממקומים בחיפה, ואנו עובדים מול כל הבנקים בישראל, מלווים מאות לקוחות מדי שנה בתהליכי המשכנתא השונים וחוסכים לכם שנים של תשלומים ומאות אלפי שקלים.

הצוות המקצועי שלנו יבנה ויתפעל עבורכם את המשכנתא הטובה ביותר.

לקבלת המשכנתא המתאימה ביותר עבורכם, השאירו פרטים או התקשרו 5471*