משכנתא לתושב חוזר

כל תושב חוזר יודע כי קבלת משכנתא לצורך רכישת דירה. אך היא עלולה להתגלות כמשימה מורכבת ולא פשוטה במיוחד. הדבר נכון במיוחד במקרים של תושבים חוזרים, המוגדרים עדיין כתושבי חוץ. רוב הבנקים יבחרו שלא לתת משכנתא לכל אדם המוגדר בתור תושב חוץ. זאת מאחר וישנו קושי לקבל גישה לכל הנתונים הפיננסיים שלו. יש לזכור כי על מנת לתת משכנתא הבנקים חייבים לבצע בדיקה מעמיקה של המצב הפיננסי של המבקש, כולל גישה פתוחה לכל החשבונות ולכל החסכונות שלו. אך כאשר מדובר על תושב חוזר, הבנק אינו מודע לגובה ההכנסות ולכלל הכספים המצויים בידו.

משכנתא לתושב חוזר

דגשים ששווה להכיר מראש

קודם כל, חשוב להבין את ההבדל בין תושב חוץ לבין תושב חוזר. תושב חוץ הינו כל ישראלי שעבר להתגורר בחו"ל ואיבד את מעמדו כתושב מדינת ישראל. מדובר על אנשים שהעבירו את מרכז חייהם לחו"ל מבחינת רשות המיסים. ישנם חוקים ותקנות ברורים לגבי וויתור על אזרחות. כמו למשל שהייה של לפחות 183 ימים בחו"ל במהלך שנת המס האחרונה. לעומת זאת, תושב חוזר הינו תושב חוץ שהחליט לחזור לארץ ולהעביר לכאן את מרכז החיים שלו. מבחינה עקרונית, הליך קבלת משכנתא לתושב חוזר אינו אמור להיות שונה, מזה של תושב רגיל. לעומת תושב חוץ, שנאלץ לעבור תהליך ארוך ומייגע, הכולל הוכחות לכוונתו לנהל את מרכז חייו בארץ. עם זאת, כל תושב חוזר זכאי לקבל הלוואה בסכום של עד 100 אלף ₪ ממשרד הקליטה, לצורך פיתוח עסקי, כמו גם האפשרות לקבל משכנתא בתנאים של הלוואת זכאות.

מה חשוב לדעת לגבי הליך משכנתא לתושב חוזר?

כל תושב חוזר זכאי להגיש בקשה למשכנתא בתנאים של הלוואת זכאות ממשרד השיכון. בדיוק כמו כל תושב ישראלי. במידה והבקשה תאושר, הוא יוכל לקבל משכנתא בתנאי ריבית ובתנאי החזר מועדפים. הבקשה נבדקת בהתאם למספר קריטריונים מרכזיים, כגון גיל המבקש, כמות הילדים שלו, מספר האחים או האחיות שלו, מספר שנות הנישואים שלו והאם הוא שירת בצבא או עשה שירות לאומי. כדאי לציין כי במידה ומדובר על אזור בארץ הנחשב לבעל עדיפות לאומית, התושב החוזר יוכל לקבל תוספת לזכאותו ואף ליהנות ממענק נלווה.

עם זאת, חשוב לדעת כי הסכום המקסימלי לקבלת משכנתא בתנאי זכאות אינו מספיק לרוב לרכישת דירה, לכן יש צורך להוסיף לכך גם משכנתא רגילה.

משכנתא לתושב חוזר

כיצד לבחור משכנתא לתושב חוזר?

משרד הקליטה הגדיר קריטריונים ברורים, הקובעים מיהו תושב חוזר לצורך קבלת משכנתא בתנאי הלוואת זכאות. למשל, התושב החוזר חייב להיות מעל גיל 17, ששהה בחו"ל 24 חודשים ברצף. ישנם כמובן תקנות עבור מקרים חריגים, כגון יזמים, אנשי עסקים, אנשי מדע וכדומה. בכל מקרה, על מנת לקבל משכנתא בתנאים אטרקטיביים מומלץ לבצע סקר שוק רחב ולפנות לכל גופי המימון, על מנת לבדוק את האופציות העומדות לרשותכם. כדאי להשוות בין תמהילי המשכנתא השונים בעזרת חברה עם ניסיון ומקצועיות.

אנו בחברת מסלולים נשמח לסייע ולייעץ לכם בתהליך קבלת משכנתא לתושב חוזר.

על מנת לקבל מידע נוסף:

צור קשר ✉️

*5471 התקשר 📞

Picture of מסלולים משכנתאות

מסלולים משכנתאות

כשמדובר בכסף, אנחנו רגועים יותר כשאנחנו בשליטה.

השאירו תגובה

חיפוש

🤔 מי אנחנו?

היי אנחנו קבוצת מסלולים, אנחנו כאן כדי לבצע שינוי בידע הפיננסי של אזרחי ישראל. אנחנו משתפים ומקדמים פתרונות פיננסים בזכות טובי היועצים ומספקים מערכת שליטה ובקרה קפדנית. באמצעות איגוד כל שירותי הייעוץ הפיננסי בבית אחד – אנחנו נדאג שכל שקל יהיה מנוהל ומסונכרן בכל תחומי החיים.

📰 נושאים קשורים

👇 עקבו אחרינו

🎙️ האזינו לפודקאסט שלנו

⚠️ למען הסר ספק

אתר זה הינו להמחשה בלבד. אינו מהווה הצעה ו/או מצג ואין בו כדי לחייב את חברת מ.י.מ פיננסים/ קליר ייעוץ אשראי ו/או מי מטעמה. ההחלטה האם לתת את האשראי המבוקש ובאילו תנאים הינה של הגוף המממן בלבד, בהתאם לנתונים רבים, ובהם נתוניו האישיים של הלקוח ונתוני הנכס הרלוונטי, ולא תהיה לנו כל אחריות, מכל מין וסוג, בקשר להחלטות ו/או פעולות של הגוף המממן. השימוש במידע המופיע באתר אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

💸 הירשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמה את/ה מסכים לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות.

לקבלת פגישת ייעוץ חינם השאירו פרטים או התקשרו 5471*