הערכת שמאי לדירה – מה חשוב לדעת

כל מי שמעוניין לרכוש דירה חייב לבצע הערכת שמאי לדירה, במטרה לוודא כי המחיר המוצע על ידי המוכרים אכן הגיוני ותואם את הערכת השמאי. כמובן שגם מי שעומד למכור את הדירה שלו, בוחר לא פעם להיעזר בשירותיו של שמאי מקצועי, על מנת לקבל מושג לגבי השווי הריאלי של הדירה. מעבר לכך, הערכת שמאי לדירה נדרשת לצורך פתיחת תיק משכנתא. זאת מאחר והבנק מחייב את הרוכשים לבצע הערכת שמאי, כתנאי לקבלת המשכנתא.

חשוב לבחור למשימה שמאי מקרקעין מנוסה ומקצועי, שיקפיד לספק לכם דוח מפורט בסיום הבדיקה. במהלך הבדיקה יש צורך לבחון לעומק מגוון רחב של פרמטרים שונים. כולל בחינה מעמיקה של היתרי בנייה, חריגות בניה, רישום זכויות הדירה בטאבו, עיקולים, שעבודים ועוד.

הערכת שמאי לדירה - מה חשוב לדעת

מה משפיע על הערכת שווי הנכס?

ישנם לא מעט פרמטרים שונים, המשפיעים על ערך הנכס שלכם. שמאי מנוסה ומקצועי יקפיד לבצע הערכה יסודית ומקיפה, במטרה לספק לכם את ההערכה המדויקת ביותר. תפקידו של השמאי כולל בדיקה של זכויות הבנייה הקיימות בנכס, בדיקה של שטח הדירה ובדיקה של המצב התחזוקתי של הנכס עצמו ושל כל מבנה המגורים.

מעבר לכך, השמאי אמור לוודא כי ישנה התאמה מלאה בין היתרי הבנייה לבין הבנייה בפועל ולבחון את הימצאותם של מפגעים סביבתיים שונים, כגון אנטנות סלולריות, מוקדי רעש ומוקדי זיהום. בנוסף לכך, השמאי אמור לבחון את עלויות המיסוי וההיטלים השונים, הקשורים לרכישת הדירה, כולל מס רכישה ומס שבח. כל הגורמים האלו משפיעים על הערכת שווי הנכס ומספקים הן למוכר והן לרוכש הדירה.

הערכת שמאי לדירה - מה חשוב לדעת

הערכת שמאי לדירה – האם לבחור בשמאי פרטי או שמאי מטעם הבנק?

כל מי שמעוניין לפתוח תיק משכנתא מגלה היא הוא זקוק להערכת שמאי לדירה העתידית שלו. בשלב הזה ניתן לבחור בין שמאי פרטי לבין שמאי המגיע מטעם הבנק. כמובן ששמאי פרטי יהיה יקר יותר, מאשר שמאי המגיע מטעם הבנק, מאחר והבנק מסבסד את שירותיו.

יש לזכור כי שמאי מטעם הבנק נוטה לא פעם להעריך את שווי הדירה נמוך יותר. בניגוד לשמאי פרטי. מאחר והדירה משמשת לצורך כיסוי חוב, הבנק ירצה להבטיח מכירה מהירה של הדירה במקרים של בעיות בתשלום המשכנתא. שמאי מטעם הבנק נוטה לבצע הערכה מהירה ותמציתית יותר, כאשר שווי הנכס עלול להיות נמוך ב- 10% מהערך הניתן על ידי שמאי פרטי.

לכן ההמלצה הכללית היא לא לנסות לחסוך כמה שקלים, אלא לבחור מראש בשמאי פרטי. שיוכל לספק לכם הערכה מדויקת לשווי הנכס.

לסיכום, חשוב להדגיש את בחירת השמאי המתאים ביותר למשימה. מאחר ורק שמאי מקצועי ומנוסה יוכל לספק לכם הערכה מדויקת ומקיפה. השמאי חייב להתייחס למגוון רחב של אלמנטים שונים, כולל אספקטים הנדסיים, משפטיים ותכנוניים של הנכס. לכן מומלץ לבחור בשמאי פרטי ולא להסתמך על שמאי מטעם הבנק. אשר מספק לרוב הערכה פחות מקיפה.

אנו בחברת מסלולים נשמח לספק לכם ייעוץ ומידע לגבי הערכת שמאי לדירה. 

על מנת לקבל מידע נוסף:

צור קשר ✉️

*5471 התקשר 📞

Picture of מסלולים משכנתאות

מסלולים משכנתאות

כשמדובר בכסף, אנחנו רגועים יותר כשאנחנו בשליטה.

השאירו תגובה

חיפוש

🤔 מי אנחנו?

היי אנחנו קבוצת מסלולים, אנחנו כאן כדי לבצע שינוי בידע הפיננסי של אזרחי ישראל. אנחנו משתפים ומקדמים פתרונות פיננסים בזכות טובי היועצים ומספקים מערכת שליטה ובקרה קפדנית. באמצעות איגוד כל שירותי הייעוץ הפיננסי בבית אחד – אנחנו נדאג שכל שקל יהיה מנוהל ומסונכרן בכל תחומי החיים.

📰 נושאים קשורים

👇 עקבו אחרינו

🎙️ האזינו לפודקאסט שלנו

⚠️ למען הסר ספק

אתר זה הינו להמחשה בלבד. אינו מהווה הצעה ו/או מצג ואין בו כדי לחייב את חברת מ.י.מ פיננסים/ קליר ייעוץ אשראי ו/או מי מטעמה. ההחלטה האם לתת את האשראי המבוקש ובאילו תנאים הינה של הגוף המממן בלבד, בהתאם לנתונים רבים, ובהם נתוניו האישיים של הלקוח ונתוני הנכס הרלוונטי, ולא תהיה לנו כל אחריות, מכל מין וסוג, בקשר להחלטות ו/או פעולות של הגוף המממן. השימוש במידע המופיע באתר אינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ והסתמכות על האמור בו היא באחריות המשתמש בלבד.

💸 הירשמו לניוזלטר שלנו

בהרשמה את/ה מסכים לתנאי השימוש ולמדיניות הפרטיות.

לקבלת פגישת ייעוץ חינם השאירו פרטים או התקשרו 5471*